غذاهایی که به بهتر کردن قدرت مغز ارتباط دارند

همان طور که هیچ قرص جادویی برای جلوگیری از زوال شناختی وجود ندارد، هیچ ماده غذایی قادر به تقویت مغز تیز با افزایش سن نیست. متخصصان تغذیه تأکید می کنند که مهمترین استراتژی پیروی از یک الگوی غذایی سالم است که شامل بسیاری از میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و غلات کامل است. سعی کنید پروتئین را از منابع گیاهی و ماهی دریافت کنید و چربی های سالم مانند روغن زیتون یا کلزا را به جای چربی های اشباع انتخاب کنید.

[image]

گفته می شود، برخی از غذاها در این طرح کلی به ویژه از نظر ترکیبات سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان ها که به سلامتی مغز معروف هستند و غالباً به عنوان غذاها شناخته می شوند ، غنی هستند. درگیر کردن بسیاری از این مواد غذایی به طور منظم در رژیم غذایی سالم می تواند سلامت مغز شما را بهبود بخشد، که می تواند به عملکرد ذهنی بهتری تبدیل شود.

تحقیقات نشان می دهد که بهترین غذاهای مغزی همان غذاهایی هستند که از قلب و عروق خونی شما محافظت می کنند ، از جمله موارد زیر:

•   سبزیجات برگ سبز. سبزیجات برگ مانند کلم ، اسفناج ، کلارد و کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی سالم مغزی مانند ویتامین K ، لوتئین ، فولات و بتاکاروتن هستند. تحقیقات نشان می دهد که این غذاهای گیاهی ممکن است به کاهش سرعت شناختی کمک کنند.

•   ماهی چرب. ماهی های چرب منابع فراوانی از اسیدهای چرب امگا 3 ، چربی های اشباع نشده سالم هستند که به پایین آمدن خون بتا آمیلوئید خون مرتبط هستند - پروتئینی که باعث ایجاد توده های مضر در مغز افراد مبتلا به آلزایمر می شود. سعی کنید حداقل هفته ای دو بار ماهی بخورید ، اما گونه هایی را انتخاب کنید که کم جیوه باشد ، مانند ماهی قزل آلا ، کادو ، کنسرو سبزیجات سبک و آلودگی. اگر طرفدار ماهی نیستید ، از پزشک خود در مورد مصرف مکمل امگا 3 استفاده کنید یا منابع زمینی امگا 3 مانند دانه کتان ، آووکادو و گردو را انتخاب کنید.

•   انواع توت ها. تحقیقات نشان می دهد ، فلاونوئیدها ، رنگدانه های گیاهی طبیعی که به رنگ های مختلف درخشان می دهند ، به بهبود حافظه نیز کمک می کنند. در مطالعه‌ای در سال 2012 که در Annals of Neurology منتشر شده است ، محققان دانشگاه Harigh's Brigham و بیمارستان زنان دریافتند که زنانی که هر هفته دو یا چند وعده غذای توت فرنگی و زغال اخته مصرف می کردند ، کاهش حافظه را تا دو سال و نیم به تأخیر می اندازند.

•   چای و قهوه. کافئین موجود در فنجان قهوه یا چای صبح شما چیزی بیش از تقویت غلظت کوتاه مدت است. در مطالعه‌ای در سال 2014 که در مجله تغذیه منتشر شد ، شرکت کنندگان با مصرف کافئین بالاتری در تست عملکرد ذهنی نمره برتر کسب کردند. طبق تحقیقات دیگر ، کافئین ممکن است به تحکیم خاطرات جدید نیز کمک کند.

•   گردو. آجیل ها منبع عالی پروتئین و چربی های سالم هستند ، و به ویژه یک نوع آجیل نیز می تواند باعث بهبود حافظه شود. یک مطالعه 2015 از UCLA ، مصرف بالای گردو را به بهبود نمرات آزمون شناختی مرتبط کرد. گردو از نظر نوعی اسید چرب امگا 3 به نام آلفا لینولنیک اسید (ALA) سرشار است و به کاهش فشار خون کمک می کند و از شریان ها محافظت می کند. این هم برای قلب و هم برای مغز مفید است.


My Cart (5 item)
50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99