غذای سالم برای کودکان

آیا کودکان شما با غذاهای ناسالم گرفتار شده اند ؟ با این نکات ساده می‌ توانید وعده های غذایی کودکان را بدون هیچ جنگی برایشان فراهم کنید.

غذاهای سالم چه فایده ای برای کودکان دارند؟

فشار همسالان و تبلیغات تلویزیونی برای غذاهای کم‌ ارزش می‌ توانند باعث شوند که کودکان شما به سختی تلاش کنند. جای تعجب نیست که بسیاری از رژیمهای غذایی بچه ها در اطراف راحتی و غذای آماده مصرف شوند. اما تغییر رژیم غذایی سالم می ‌تواند تاثیر عمیقی بر سلامت کودکان داشته باشد و به حفظ وزن سالم کمک کند، از مشکلات سلامتی خاص جلوگیری کند، حالت ‌ها را تثبیت کند و ذهن آن‌ ها را تیز کند. رژیم غذایی سالم می ‌تواند تاثیر عمیقی بر حس سلامت روانی و عاطفی کودک داشته باشد و به جلوگیری از بیماری ‌هایی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و اختلال کم‌ توجهی بیش‌ فعالی (ADHD) کمک کند.

تغذیه خوب می ‌تواند از رشد و پیشرفت سالم کودک در بزرگسالی حمایت کند و حتی می‌تواند در کاهش خطر خودکشی در جوانان نقش ایفا کند. اگر کودک شما در حال حاضر مبتلا به یک مشکل سلامت روانی است، رژیم غذایی سالم می ‌تواند به کودک شما کمک کند تا علائم بیماری را مدیریت کرده و کنترل سلامت آن ‌ها را به دست آورد.

[image]

مهم است به یاد داشته باشید که کودکان شما با میل به سیب ‌زمینی سرخ‌ کرده و پیتزا و تنفر از کلم و هویج به دنیا نیامده اند. این شرایط به مرور زمان اتفاق می افتد که بچه ها در معرض انتخاب های غذایی ناسالم بیشتر قرار می گیرند. با این حال ، می توانید تمایلات غذایی فرزندان خود را دوباره برنامه ریزی کنید تا به جای آن ، آنها غذاهای سالم تر را میل کنند.

به محض اینکه شما گزینه‌ های سالم و مغذی را در رژیم غذایی کودکان خود معرفی کنید، آن‌ ها قادر خواهند بود تا یک رابطه سالم با مواد غذایی ایجاد کنند که می ‌تواند برای آن‌ ها یک عمر طول بکشد. همچنین می‌ تواند ساده‌ تر و زمان کمتری از آنچه تصور می ‌کنید باشد. با استفاده از این نکات، می توانید بدون تبدیل وعده های غذایی به یک منطقه نبرد ، عادات غذایی سالم را القا کنید و به کودکان خود بهترین فرصت برای تبدیل شدن به افراد سالم و با اعتماد به نفس را بدهید.

عادات غذایی سالم را تشویق کنید

چه آن‌ ها کودکان نوپا باشند و چه در سن نوجوانی، یک اولویت طبیعی برای غذا هایی که از آن ‌ها لذت می ‌برند ایجاد می ‌کنند. برای تشویق عادات غذایی سالم، چالش این است که انتخاب ‌های مغذی را جذاب کنید.

به جای غذاهای مخصوص روی رژیم غذایی کلی تمرکز کنید. کودکان باید بیشتر غذا بخورند، دارای مواد غذایی فرآوری شده باشند که تا حد امکان به شکل طبیعی خود نزدیک بمانند.

یک الگوی باشید. انگیزه تقلید، در کودکان قوی است. پس هنگامی که خودتان در حال خوردن چیپس هستید، از او نخواهید که سبزیجات بخورد.

طعم غذاهای سالم را پنهان کنید. به عنوان مثال سبزیجات را به یک خورش گوشت اضافه کنید یا هویج را با سیب زمینی پوره شده مخلوط کنید یا یک قطعه شیرین را به برش های سیب اضافه کنید.

غذاهای بیشتری را در خانه بپزید. غذا های رستوران دارای چربی ناسالم بیشتری هستند، بنابراین آشپزی در خانه می‌ تواند تاثیر زیادی بر سلامت کودکان شما داشته باشد. اگر شما دسته‌ های بزرگی را در نظر بگیرید، پختن تنها چند بار غذا می ‌تواند برای تغذیه خانواده تان در کل هفته کافی باشد.

بچه ها را در خرید مواد غذایی و تهیه وعده های غذایی درگیر کنید. می توانید در مورد غذاهای مختلف و نحوه خواندن برچسب های غذایی به آنها بیاموزید.

وعده‌ های سالم موجود را در دسترس قرار دهید. میوه ، سبزیجات و نوشیدنی های سالم (آب ، شیر ، آب میوه خالص) را به میزان کافی نگه دارید تا بچه ها از تنقلات ناسالم مانند نوشابه ، چیپس و کوکی ها خودداری کنند.

اصرار نکنید که فرزندتان بشقاب را تمیز کند، و هرگز از غذا به عنوان پاداش یا رشوه استفاده نکنید.


My Cart (5 item)
50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99

50% OFF
Product Title Here
Available in - 500 gm

$450.99 $800.99